Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Současný role-playing a role mediace v ČR na příkladu Dungeons & Dragons
Motlová, Adéla ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Fousek Krobová, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá hru na hrdiny Dungeons & Dragons (D&D) a její hráče v českém prostředí. Ačkoliv D&D je v základu hra, ke které se používají zejména fyzické komponenty jako papírové deníky postav či kostky, technologie si i k ní našly cestu, což není žádným překvapením v dnešní době plné nových technologií. Cílem práce je prozkoumat motivaci, kterou ke hraní hráči mají, jakou roli hraje mediace, jaké technologie jsou při hraní používány a jaké hlavní rozdíly hráči vnímají v případě hry naživo a v případě hry online. K oběma typům hry je využívána řada technologií. Výzkumné otázky zabývající se těmito tématy jsou zodpovězeny na základě polostrukturovaných rozhovorů s celkem osmi hráči a dvou zúčastněných pozorování sezení hráčské skupiny. Nejvýznamnějšími důvody ke hraní jsou společenský a kreativní aspekt - hráči hrají s ostatními, s nimiž často utvářejí dlouhodobá přátelství, a baví je vytvářet a využívat svou fantazii k tvorbě jedinečných postav, příběhů i světů. D&D pro ně bývá také zdrojem inspirace. Hlavní rozdíly ve hře naživo a online pak jsou zejména právě v sociálnosti a možnostech komunikace, což souvisí s atmosférou a zážitkem, které jsou v případě tváří tvář zkrátka lepší a nenapodobitelný. Technologie a mediace přispívají především k vyšší dostupnosti hry díky zdrojům...
3D strategic-combat multiplayer computer game
Stacho, Jakub ; Ježek, Pavel (vedoucí práce) ; Gemrot, Jakub (oponent)
Mnoho hráčov má v obľube strategické a RPG hry. V dnešnej dobe je považované za samozrejmosť, mať možnosť hrať hru proti viacerým hráčom z celého sveta, čo tvorí základný prvok pri návrhu a implementácií našej hry. Cieľom práce je návrh a implemen- tácia 3D počítačovej hry pre viac hráčov s bojovými a strategickými prvkami, ktorá je hraná z pohľadu tretej osoby, s využitím moderných prostriedkov pre tvorbu hier. Hráč má za úlohu ťažiť drevo zo stromov v hernom svete, ktoré môže použiť na stavanie, vylep- šovanie budov a vytváranie pracovníkov, ktorý drevo ťažia. Taktiež sa v hre nachádzajú neutrálne dediny, ktoré po ich dobití dodávajú hráčovi suroviny, potrebné pre výzbroj, určenú na boj s hráčom z nepriateľského tímu. Cieľom hry je zničiť nepriateľskú hlavnú budovu. Hru je možné hrať online 1 proti 1 hráčovi, kde je možné pripojenie hráčov z celého sveta. Pri implementácii sme použili herný engine Unity, ktorý nám poskytuje ši- rokú podporu pri vytváraní hier. V tejto práci riešime vlastnú implementáciu vytvárania zápasov, ktoré umožňujú vytvárať hry, či pripájať hráčov do konkrétnych hier. V rámci analýzy diskutujeme o voľbe najlepšieho frameworku na vytváranie multiplayer hier v kontexte enginu Unity, či riešime problém interakcie hráčskej postavy s okolným svetom. 1
3D grafika a hry
Vataščinová, Lenka ; Bubeníček, Jan (vedoucí práce) ; Truhlář, Filip (oponent)
Ve své bakalářské práci se budu zabývat tématem 3D grafiky v herním prostředí. Nejdříve čtenáře seznámím s krátkou historií počítačové grafiky všeobecně, ale nejvíce se zaměřím na historii grafiky v herním průmyslu. Dále se zaměřím především na 3D grafiku sci-fi RPG her a zanalyzuji grafickou část výroby digitálního díla. Jako hlavní přínos práce vidím převážně její praktickou část, ve které se zabývám tvorbou prostředí pro animovaný film, inspirované sci-fi RPG hrami, představenými v teoretické části.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.